Vânzările de smartphone-uri ale Nokia au scăzut în trimestrul al treilea, astfel că grupul finlandez a coborât pe piața mondială de pe locul 3 anul trecut pe 7, în timp ce Samsung și-a menținut poziția de lider, potrivit unui studiu al firmei de cercetare Gartner, citat de CNBC.
Piața mondială a smartphone-urilor a avansat cu 47% în trimestrul al treilea, la 169,2 milioane de unități, fiind dominată de primii doi producători, Samsung și Apple.
Cererea puternică pentru telefoanele din gama Galaxy a ajutat Samsung să vândă 55 de milioane de smartphone-uri în trimestrul al treilea. Grupul controlează 32,5% din piața mondială a smartphone-urilor.
În același interval, Apple a vândut 23,6 milioane de unități, reprezentând o cotă de piață de 14%. Vânzările Apple din trimestrul al treilea au fost influențate de amânarea achizițiilor de către unii clienți, până la lansarea noului model iPhone 5.
„Cei doi producători controlează împreună 46,5% din piața smartphone-urilor, iar un grup destul de mare se luptă pentru poziția a treia”, a declarat Anshul Gupta, analist principal la Gartner.
Cota de piață a Nokia a continuat să scadă în trimestrul al treilea. Grupul a vândut 7,2 milioane de smartphone-uri, reprezentând o cotă de piață de 4,2%.
RIM, producătorul Blackberry, s-a situat pe poziția a treia în topul vânzărilor, cu 8,9 milioane de unități și cotă de piață 5,2%, iar HTC pe patru.
Nokia a avut probleme în a ține pasul cu ceilalți producători de smarphone-uri, în pofida vânzărilor modelului Lumia 900, care au totalizat 4 milioane de unități la nivel global.
În timp ce piața smartphone-urilor a crescut cu aproape 50% în trimestrul al treilea, vânzările de telefoane mobile la nivel global au scăzut cu 3%, la 428 milioane de unități.